Veelgestelde vragen
Hoe lang is de wachttijd wanneer je op de wachtlijst terechtkomt?
De begeleiding bij Compagnie de Sporen is niet tijdsgebonden; een traject stopt wanneer iemand doorstroomt of afhaakt. Dat betekent dat we niet kunnen voorspellen wanneer er nieuwe plaatsen zullen vrijkomen. We kunnen je dus niet vertellen hoe lang je op de wachtlijst zal staan. Maar laat dat je niet tegenhouden om je aan te melden, want soms kan het ook erg snel gaan.
Krijg je een loon of vergoeding voor het atelierwerk (AMA)?
Neen. We kunnen en mogen geen vergoeding geven voor arbeidsmatige activiteiten. Wij zorgen ervoor dat je je uitkering behoudt en je bent uiteraard verzekerd tijdens de uitvoering van het werk en voor je woon-werkverkeer. En eenmaal je klaar bent om betalend aan de slag te gaan op een andere werkvloer, zetten we alles op alles om dat samen met jou te realiseren.
Hoe weet ik welke vorm van AMA geschikt is voor mij?
Het kan inderdaad ingewikkeld zijn om je weg te vinden in de verschillende vormen van AMA. En niet iedereen komt voor elk traject in aanmerking. Bel ons gerust even op of stuur ons je vragen per mail. Dan proberen we je zo goed mogelijk te informeren.
Ik ben student, kan ik stage lopen bij Compagnie de Sporen?
Stage lopen kan als je student ergotherapie, orthopedagogie of sociaal werk bent. Voor stagevragen kan je contact opnemen met de coördinator van Compagnie de Sporen. Die bekijkt graag met jou wat de mogelijkheden zijn.
Ik heb een klacht over de dienstverlening of over een product.
Ben je niet tevreden of heb je een opmerking over de dienstverlening of over een product, dan kan je in de eerste plaats terecht bij het teamlid met wie je contact had. Heel wat problemen kunnen zo opgelost worden. Wil je toch een klacht indienen over de begeleiding of de coördinatie, dan kan je contact opnemen met de externe ombudspersoon Marianne Keppens. Zij werkt onafhankelijk, zal in de eerste plaats naar je luisteren en samen met jou zoeken naar de best mogelijke oplossing. Ze gaat vertrouwelijk om met wat je haar vertelt en ze doet niets zonder jouw toestemming. Je kan de ombudspersoon bellen op het nummer 0487 61 68 54 (niet op vrijdag) of een mailtje sturen via marianne.keppens@oogg.be